Kalastusmuistio

Kalastusmuistio
  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -heikki-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Vastauksia Vastauksia 3
  • Katselut Katselut 4

Tervetuloa Propilkki.net -foorumille!

Tavoitteemme on rakentaa Pro Pilkki 2 -pelin ympärille aktiivinen ja hyvähenkinen yhteisö.

Haluamme opastaa kävijöitä pelin pariin sekä kannustaa kaikkia tutustumaan sen eri pelimuotoihin ja pelin tarjoamiin mahdollisuuksiin!

Liity nyt!
Propilkin edustaja
Ylläpitäjä
Moderaattori

Kalastusmuistio (tämä on työnimi, voi vielä vaihtua)​

Nyt tulee julkiseen testiin sivusto jonka parissa on mennyt aika paljon aikaa. Lähinnä siksi kun kaikki asiat joutuu yksin testaamaan moneen kertaan.

Sivustolle olen hakenut noin 20 pelaajan aika- ja lajitulokset kaikilta järviltä (virallisista ennätyksistä). Uskoisin sivustosta olevan hyötyä sellaisille pelaajille jotka hakee tuloksia mahdollisimman monesta lajista tai ajoita kaikistä järvistä. Sivustolla voi helposti seurata mitä tuiloksia puuttuu jne.

Jos nimesi ei ole haettujen pelaajien joukossa niin laita viestiä niin teen haun ja sen jälkeen ne näkyy. Nyt voi katsella, tutkia ja testailla kenen haetun pelaajan tuloksia, jos niitä muokkaat niin ne ei tallennu palvelimelle. Sivustolta löytyy hiukan ohjettakin.

Parhaiten sivuun tutustuu katsomalla ja kokeilemalla.

Palaute on myös tervetullutta.

Tekninen toteuttaja
Tekninen toteuttaja
Sisällöntuottaja
Kiitos palautteesta ja siitä, että nostit asian esille. Tietosuoja on tärkeä asia, joten on hyvä, että tällaiset kysymykset tulevat keskusteluun.

En ole asiantuntija, mutta ymmärtääkseni itse tulosten ja pelaajanimien julkaiseminen ei automaattisesti vaadi jokaiselta erillistä lupaa. Tuloksissa ilmeisesti käsitellään ja näytetään julkisesti vain pelaajan nimi tai nimimerkki sekä itse pelitulokseen liittyvät tiedot.

Tietosuojan kannalta olisi silti hyvä, että tulospalvelussa kerrottaisiin lyhyesti, mitä tietoja käsitellään, mihin tarkoitukseen ja millä perusteella.

Tässä voisi siis olla vielä hieman täydennettävää.

Esimerkiksi voisi lyhyesti kertoa:
  • mitä tietoja käsitellään: pelaajan nimi tai nimimerkki sekä itse pelitulokseen liittyvät tiedot
  • mihin tarkoitukseen: Pro Pilkki 2 tulosten, ennätysten ja kilpailuhistorian näyttämiseen
  • millä perusteella: esimerkiksi oikeutetun edun perusteella, jos se tähän palveluun sopii
Tuo käsittelyperuste olisi kuitenkin hyvä vielä erikseen arvioida sen mukaan, miten palvelu on toteutettu ja mistä tiedot on saatu.

Edit: keskustelun toinen osapuoli halusi käyttäjätilin poiston sisältöineen.

Viimeksi muokattu:
Propilkin edustaja
Ylläpitäjä
Moderaattori
Hiukan palautteesta. Kiitos siitä.

Ennätys tulokset on julkisia ja minulla on pelintekijöiden lupa tuloksien hyödyntämiseen, ollut jo vuosia.
Minulla ei ole pelaajien tietoja kuka minkin nimimerkin takana on, tuskin kaikista on tietoa kenelläkään.

Samaa tietoa on ollut jaettuna verkossa jo vuosia, esim. Lajitulokset, Aikatulokset, Pelaaja ranking ja viimeisimpänä Lippuvavat.
Tuossa osa sivustoista joissa pelaajien nimimerkki näkyy, sitä hiukan ihmettelen että miksi asia nyt nousi esille?

Myös pp2 opas sivulla on top tuloksissa pelaajien nimimerkit näkyvissä, jossa käy päivittäin 30-70 kävijaa, sivusto lataukisia on parhaina päivinä noin 200. ulkomaalaisten osuus on aika suuri, koska sivusto on kaksikielinen.

Propilkin host lista on myös julkinen tiedosto, siellä näkyy kaikille hostin nimimerkki ja ip. Hostnamen kautta pääsee katsomaan hostilla olevien pelaajien nimimerkit, samoin kuin pelissä toisten pelaajin nimimerkit näkyy.

Sivustoilla on tarkoitus tuoda peliin liittyviä tuloksia ja muita juttuja pelaajien helpommin löydettävään muotoon, näillä sivuilla ei pelaajien ip ole tiedossa, koska niille ei ole tarvetta.

Toki rakentavia ehdotuksia saa laittaa edelleen.

Mietimme tuota tietosuoja asiaa Rasterin kanssa myöhemmin.

Mukavaa syksyä!

Propilkin edustaja
Ylläpitäjä
Moderaattori

Kalastusmuistio (tämä on työnimi, voi vielä vaihtua)​

Nyt tulee julkiseen testiin sivusto jonka parissa on mennyt aika paljon aikaa. Lähinnä siksi kun kaikki asiat joutuu yksin testaamaan moneen kertaan.

Sivustolle olen hakenut noin 20 pelaajan aika- ja lajitulokset kaikilta järviltä (virallisista ennätyksistä). Uskoisin sivustosta olevan hyötyä sellaisille pelaajille jotka hakee tuloksia mahdollisimman monesta lajista tai ajoita kaikistä järvistä. Sivustolla voi helposti seurata mitä tuiloksia puuttuu jne.

Jos nimesi ei ole haettujen pelaajien joukossa niin laita viestiä niin teen haun ja sen jälkeen ne näkyy. Nyt voi katsella, tutkia ja testailla kenen haetun pelaajan tuloksia, jos niitä muokkaat niin ne ei tallennu palvelimelle. Sivustolta löytyy hiukan ohjettakin.

Parhaiten sivuun tutustuu katsomalla ja kokeilemalla.

Palaute on myös tervetullutta.
Kävin tutustumassa ja hyvältä vaikuttaa.
Täytyy ahkerammin pelailla eri kestoisia mappeja.

Kiitos kun jaksat näitä tehdä

Takaisin